محل لوگو

استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش


استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور فرصتی عالی برای کسانی است که به هر دلیلی نتوانسته اند از طریق کنکور سراسری به طور رسمی جذب آموزش و پرورش شوند. این افراد می توانند از طریق شرکت در آزمون استخدامی، برخورداری از سهمیه استعداد درخشان، استخدام در مدارس غیرانتفاعی و نهضت سواد آموزی به عنوان معلم در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند.

 

در این مقاله، به بررسی جامع زمان و جزئیات مربوط به شرکت در آزمون استخدامی و روش های دیگر جذب در آموزش و پرورش می پردازیم. چنان چه قصد شرکت در آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور را دارید و می خواهید اطلاعات تکمیلی بیشتری در این خصوص به دست بیاورید، از طریق شماره تماس 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

جزئیات استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403

 

شغل معلمی از شغل های محبوب است و هر سال تعداد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری تلاش می کنند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند. دانشگاه فرهنگیان هر سال از میان داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند دانشجو پذیرفته و به تربیت آن ها برای رشته معلمی می پردازد. دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند به استخدام آموزش و پرورش در می آیند. در این میان کسانی هستند که در کنکور سراسری شرکت نکرده و یا دارای شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نبوده اند اما می خواهند که به استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور درآیند.

 

برای اطلاع این دسته از داوطلبان باید گفت که استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش از طریق شرکت در آزمون استخدامی، برخورداری از سهمیه استعداد درخشان، استخدام در مدارس غیرانتفاعی و نهضت سواد آموزی امکان پذیر است. از سال های گذشته به خاطر کمبود معلم، آموزش و پرورش بدون کنکور سراسری نیرو جذب می نماید. برای این منظور وزارت آموزش پرورش از میان کسانی که در دانشگاهی غیر از دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده اند از طریق برگزاری آزمون به طور رسمی نیرو جذب می کند. بر همین اساس آموزش و پرورش در سال 1403 نیز با برگزاری سه آزمون 72 هزار معلم جدید را به کادر آموزشی اضافه می کند.

 

آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور برای جذب مربیان تربیت بدنی، مشاوره و بهداشت و سلامت روز 17 اسفند 1403 برگزار می شود. آزمون استخدام آموزگار ابتدایی برای مدارس عادی و استثنایی روز 24 فروردین و آزمون استخدام دبیر و هنرآموز دبیرستان و هنرستان روز 28 اردیبهشت 1403 برگزار می شود. داوطلبانی که بتوانند مراحل آزمون و مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارند، در یک دوره صلاحیت معلمی شرکت کرده و جذب آموزش و پرورش می شوند.

 

زمان استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403

 

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش را دارند باید از تاریخ ثبت نام اطلاع داشته باشند و با مطالعه دفترچه و دارا بودن شرایط، در زمان مقرر نام نویسی نمایند. مجری برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403 به روال سال های گذشته سازمان سنجش می باشد.

 

طبق اطلاعیه هایی که در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شده است زمان ثبت نام و جذب معلم بدون کنکور از تاریخ 9 بهمن 1403 آغاز و تا تاریخ 14 بهمن ادامه دارد. متقاضیانی که موفق نشوند در فرصت معین شده و تمدید زمان ثبت نام، نام نویسی نمایند، شانس شرکت در آزمون و استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش را از دست داده و می بایست سال آینده در آزمون شرکت کنند.

 

برای دریافت اطلاعیه تاریخ ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش کلیک کنید

 

شرایط استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403

 

تمام مؤسسات و مراکز دولتی در ایران از طریق برگزاری آزمون کتبی و انجام مصاحبه و گزینش، نیروی مورد نیاز خود را جذب می کنند. وزارت آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست. کسانی که متقاضی استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش می باشند باید در موعد مقرر دفترچه آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش دانلود و مطالعه کرده و در صورت دارا بودن شرایط عمومی ثبت نام کنید.

منبع:B2n.ir/f41691

  انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 7

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما